Købsbetingelser

Om VIRKSOMHEDEN

Virksomheden Liabella AB (559512-4131) har sit hjemsted i Hässleholm. Virksomhedens postadresse er Nyodlingsvägen 37, 28152 Tormestorp.

Ønsker du at komme i kontakt med os, så send en e-mail til info@milabella.se med din henvendelse og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage hurtigst muligt.


Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Er der fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail på info@milabella.se.


Annullering af ordre

Ønsker du at annullere din bestilling, skal dette ske samme dag som købet er gennemført og inden kundeservicens lukketid. Vi kan ikke annullere en ordre, der allerede er behandlet eller afsendt.

Vi forbeholder os retten til at afvise en bestilling, hvis varen er udsolgt hos leverandøren eller af andre forretningsmæssige årsager. Kunden informeres i sådanne tilfælde hurtigst muligt og debiteres ikke, alternativt refunderes betalingen.


Levering

Vores normale leveringstider er 5–8 hverdage. OBS! Ordrer lagt i weekenden sendes tidligst den efterfølgende mandag.

På grund af høj belastning hos fragtfirmaet kan der opstå forsinkelser. Vi beder dig derfor have forståelse for dette, da det er uden for vores kontrol.

Hvis der skulle opstå forsinkelser i leveringen (uden at vi har informeret dig om længere leveringstid), skal du kontakte os på e-mailadressen: info@milabella.se.

Bemærk, at der kan komme yderligere told- og momsafgifter, da du som kunde er den private importør af det produkt, du bestiller.


Levering i flere pakker

Ved bestilling af flere produkter kan leveringen blive opdelt i flere separate pakker og leveret på forskellige tidspunkter. Dette kan skyldes lagerstatus, leverandørens logistik eller andre praktiske hensyn.


Illustrative billeder og AI-genereret indhold

Vi bruger til tider AI-genererede eller digitalt fremstillede billeder i illustrativt øjemed på vores hjemmeside. Disse billeder er beregnet til at give en så retvisende og repræsentativ gengivelse af produktet som muligt, men der kan forekomme mindre forskelle sammenlignet med det faktiske udseende.


Skatter, told og importansvar

LiaBella AB™ sælger produkterne uden tillæg af svensk moms (25 %), da varerne sendes direkte fra leverandør uden for EU.

Ved køb er du som kunde den juridiske importør af varen og ansvarlig for at betale eventuel importmoms, toldafgifter og andre skatter, der kan opstå ved indførsel til Danmark.

Vi påtager os ikke ansvar for disse eventuelle ekstraomkostninger, og de indgår ikke i den pris, der er angivet på vores hjemmeside.

Ved at gennemføre et køb hos LiaBella AB™ bekræfter du, at du accepterer og er indforstået med følgende:

  • Du står som modtager og importør af produktet.

  • Du kan blive opkrævet importmoms, told og eventuelle administrationsgebyrer fra transportøren.

  • Vi anbefaler, at du kontrollerer gældende told- og skatteregler hos Toldstyrelsen eller dit lokale toldkontor inden bestilling.


Priser

Vi forbeholder os retten til at ændre priser i tilfælde af f.eks. ændrede indkøbspriser, valutakursændringer eller eventuelle trykfejl.


Fortrydelsesret

Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, der gælder fra den dag, du modtager den bestilte vare.

Ved benyttelse af din fortrydelsesret:

  • Du skal meddele os, at du fortryder købet. Beskeden sendes til info@milabella.se. Din besked skal tydeligt indeholde dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen omfatter.

  • Du skal straks og senest inden for 14 dage efter fortrydselsmeddelelsen returnere varerne til os.

  • Du står for returfragt samt for varens stand ved retur. Varerne bør derfor returneres velindpakket og i original emballage.

  • Vi forbeholder os retten til at fratrække et beløb svarende til eventuel værdiforringelse i forhold til varens oprindelige værdi ved brugt eller beskadiget produkt.


Fortrydelsesretten gælder ikke for:

  • Produkter, som af sundheds- eller hygiejneårsager er forseglet, og hvor forseglingen er brudt af dig.

  • Produkter med karakter af forseglede lyd- eller billedoptagelser, hvor forseglingen er brudt af dig.

  • Specialfremstillede produkter, som er skræddersyet specielt til dig eller har en tydelig personlig prægning efter dine ønsker.

  • Tjenester, som er fuldt udført, og hvor du udtrykkeligt har accepteret, at tjenesten påbegyndes uden fortrydelsesret.

  • Varer, der hurtigt kan forringes, f.eks. fødevarer.

  • Løsnumre af aviser eller tidsskrifter.

For mere om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.


Hygiejneprodukter

Produkter som Potty, potte-træningsundertøj samt udendørspotty og tandbørster skal være i uåbnet originalemballage for at fortrydelsesretten gælder og returneringen godkendes.


Reklamation og klager

Vi kontrollerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlekspederet ved levering, påtager vi os i henhold til gældende forbrugerlovgivning at afhjælpe fejlen uden omkostning for dig.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer en defekt vare.

Klager skal fremsendes straks efter, at fejlen er opdaget.


Hvordan går du frem ved reklamation?

Eventuelle fejl eller mangler skal altid reklameres til info@milabella.se, hvor du oplyser dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke kan afhjælpe fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Vi betaler returfragten ved godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet, se forbrug.dk.


Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå på grund af produktet.

Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdsnedlæggelse, brand, krig, myndighedsbeslutning, reduceret eller udeblevet levering fra leverandør.

Endvidere påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter eller produktegenskaber, som er ændret af leverandøren eller andre forhold uden for vores kontrol.


Produktinformation

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billeder gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme farveforskelle afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi bestræber os altid på at præsentere produkterne så korrekt som muligt.


Information om Cookies

I henhold til lov om elektronisk kommunikation skal besøgende på en hjemmeside informeres om, at der anvendes cookies. Informationen i cookien kan bruges til at følge en brugers surfing. En cookie er en lille tekstfil, som hjemmesiden anmoder om at gemme på din computer for at få adgang til forskellige funktioner. Du kan indstille din browser til automatisk at afvise cookies. Mere information kan findes på din nationale tilsynsmyndigheds hjemmeside.


Personoplysninger

Ved at handle hos Liabella AB accepterer du vores datapolitik og behandling af dine personoplysninger. Vi værner om dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din bestilling. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjepart uden lovlig grund.

Liabella AB er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, du giver os som kunde. Dine personoplysninger behandles for at vi kan håndtere din bestilling og i tilfælde, hvor du har ønsket nyhedsbrev eller kampagnetilbud – for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.


Hvad er en personoplysning?
En personoplysning er enhver information, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.


Hvilke oplysninger gemmer vi?
For at kunne håndtere din bestilling og svare på spørgsmål relateret til din ordre (kundeservice) gemmer vi dit fornavn og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købsoversigt.

Dine oplysninger gemmes, så længe vi har et lovligt grundlag for at behandle dem, f.eks. for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en retlig forpligtelse som bogføringsloven.


Retsgrundlag
I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig.
Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker med dit samtykke.


Hvilke oplysninger deles og med hvilket formål?

Betalingsudbyder
Ved gennemførelse af køb deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura, gemmes også personnummer hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at gennemføre købet og beskytte parterne mod bedrageri.
De betalingsudbydere, vi anvender, er: Klarna.

Fragtfirma
For at kunne levere dine bestillinger og opfylde vores aftale skal vi dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det, der deles, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fragtfirmaet for levering og advisering.
De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: PostNord.

Nyhedsbrev
Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, deles fornavn, efternavn og e-mailadresse med vores nyhedsbrevsleverandør. Dette for at kunne holde dig opdateret med information og tilbud i markedsføringsøjemed.
Vi anvender Klaviyo til udsendelse af nyhedsbreve.


Retten til indsigt
Du har ret til at få indsigt i alle de oplysninger, vi har om dig. Uddrag leveres elektronisk i et læsbart format.

Retten til berigtigelse
Du har ret til at bede os opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er mangelfulde.

Retten til at blive glemt
Du kan til enhver tid anmode om at få slettet dine oplysninger. Der er få undtagelser til retten til sletning, f.eks. hvis oplysningerne skal opbevares for at opfylde en retlig forpligtelse (f.eks. bogføringsloven).


Ansvarlig for databeskyttelse
Liabella AB er ansvarlig for lagring og behandling af personoplysninger i webshoppen og sikrer, at reglerne overholdes.

Sådan beskytter vi dine oplysninger
Vi anvender branchestandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til at lagre, behandle og kommunikere følsomme oplysninger som persondata og adgangskoder på en sikker måde.


Ændringer af de generelle vilkår

Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer i vilkårene. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår anses for accepterede i forbindelse med ordre eller besøg på hjemmesiden.


30 dages tilfredshedsgaranti

Vi hos LiaBella AB™ ønsker, at du skal føle dig tryg ved dit køb. Derfor tilbyder vi en 30 dages tilfredshedsgaranti:
Hvis du ikke er helt tilfreds med dit produkt, kan du returnere det og få pengene tilbage.

Bemærk følgende vilkår for garantien:

  • Produktet skal være i uåbnet originalemballage af hygiejniske årsager.

  • Produktet må ikke have været brugt eller åbnet.

  • Garantien gælder i 30 dage fra du har modtaget varen.

  • For at udnytte garantien kan du købe to eksemplarer: prøve det ene og returnere det andet i uåbnet emballage, hvis du ikke er tilfreds.

Ved benyttelse af garantien:
Kontakt os på info@milabella.se med dit navn, ordrenummer og hvilken vare du ønsker at returnere.


Tvist og lovvalg

Hvis en tvist ikke kan løses i mindelighed med virksomhedens kundeservice, kan du som kunde henvende dig til Forbrugerklagenævnet. For kunder bosat i et andet EU-land end Sverige kan man indgive klage online via EU-Kommissionens platform for tvistbilæggelse, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Ved eventuel tvist følger vi beslutninger fra Forbrugerklagenævnet eller tilsvarende tvistløsningsorgan.

Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår skal fortolkes i overensstemmelse med svensk ret og lovgivning.